החלק הנסתר בדיל עם סעודיה וההשלכה הפוליטית הדרמטית

יעקב ריבלין ואבי בלום No Comments on החלק הנסתר בדיל עם סעודיה וההשלכה הפוליטית הדרמטית

הדיפלומט אלון ליאל שוחח עם יעקב ריבלין ואבי בלום על ההסכם עם סעודיה והעריך: זה החלק שאנחנו פחות יודעים על ההסכם וזה יכול להפיל את הממשלה | ולמה הסכם עם סעודיה נחשב לכל כך נחשק עבור ישראל?

צילום: פיקסביי
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מנכ"ל משרד החוץ לשעבר, ד"ר אלון ליאל, שוחח הערב (חמישי) עם יעקב ריבלין ואבי בלום במהדורה המרכזית על ההתחממות ביחסים בין ישראל לערב הסעודית. "העניין הסעודי אכן נראה יותר משמעותי ורציני ממה שהיה כשנתניהו יצאה לארה"ב וזה הישג גדול, אבל אני חושב שמסתירים מהישראלים את החלק הפלסטיני של הדיל וכשזה יתגלה הדברים יראו אחרת, גם מבחינת היכולת להשיג רוב לזה בממשלה".

אפרופו סעודיה, ציין ליאל כי "גם בנושא הוויזות אין עדיין נתונים מדויקים מה ישראל תצטרף לתת לפלסטינים בנושא המעבר בגבולות בתמורה לפטור לישראלים".

ובחזרה למגעים עם המדינה הערבית הגדולה: "אני חושב שאי אפשר יהיה לעצור את הסעודים ירצו נשק אמריקאים או יכולות גרעיניות. אין לנו זכות ווטו על מה שהאמריקאים מוכנים לתת להם".

הוא הסביר מה כל כך חשוב בשלום עם סעודיה: "סעודיה זו מדינה גדולה וחזקה, מנהיגת העולם המוסלמי מהבחינה הזו שהמקומות הקדושים לאיסלאם הם שם. הערכנו שהיא המדינה האחרונה שתוכל לעשות שלום עם ישראל ואם היא תעשה איתנו שלום אין שום מניעה לכל מדינה ערבית אחרת לעשות איתנו. זה יפתח את הפתח".

"אין לי ספק שנתניהו יהיה מוכן לעשות ויתורים והשאלה מה יהיה ההיקף", העריך ליאל. "אני לא רואה את בן גביר וסמוטריץ' מוחאים כפיים לקונסול אמריקאי שמגיע לירושלים להיות הקונסול לפלסטינים. הדיל עם סעודיה עוד יכול להפיל את הממשלה".



0 תגובות